Jakiś czas temu zgłosiłam się na stronie Rekomenduj i okazało się, że zostałam Ambasadorką Kampanii Tchibo.


Mało tego! Otrzymałam Ekspres wraz z zapasem kapsułek w ilości 150-ciu. Zdziwienie moje było mega ogromne, nie sądziłam, że spotka mnie taka niespodzianka. Dzieki portalowi Rekomenduj mogę wyruszyć w przygodę z kawą.



Przesyłki się nie spodziewałam, nie otrzymałam żadnego potwierdzenia ani na e-mail ani sms. Jedynie była informacja, że biorę udział w Kampanii. I byłam przeszczęśliwa. Ten dzień, wtorek 23.11, zupełnie inaczej sobie wyobrażałam.

Musiałam jechać na standardowe badania w związku ze zdrowiem, ale nic innego by mi nie sprawiło wtedy przyjemności jak zaplanowana wizyta u przyjaciółki Sylwii. Wcześniejsze spotkania jakoś nam szły pod górkę, wiecznie dzieci chore, my jelitówka. I musiało zaś coś wypaść. Ludzi w laboratorium było sporo. Wszystko poszło nie po mojej myśli. Szkoda.

Kurier mi tarabanił na telefon kiedy już do domu dojeżdżałam. Trzeba było podpisać umowę. Zapobiega to sprzedaży. Rok temu o tej porze była organizowana kampania. Niestety byli też oszuści, ktorzy grali nie fair i wystawiali ekspresy na olx. Podobno w tym roku jest podobnie.
Odebrałam każdym razie przesyłke od
kuriera.... ale później zauważyłam, że adres się zgadza, jednak imię i nazwisko jest inne. Zgłosiłam to natychmiast i wszystko było w porządku.

Nie spodziewałam się, że paczka będzie taka ogromniasta:


Kiedy synek młodszy zasnął postanowiliśmy z pomocą starszego M. rozpakować. Kurde blaszka jestem pod wrażeniem tak starannego zapakowania i zabezpieczenia:






*  WYGLĄD:

 Ekspres Tchibo Cafissimo jest bardzo elegancki. W ofercie mamy spory wybór kolorów. My otrzymaliśmy akurat PURE w kolorze czarnym, taki jak na zdjęciu poniżej:






Do tego otrzymaliśmy w ramach testowania również 150 kapsułek różnego rodzaju. Po rozpakowaniu wyglądało to naprawdę wybornie:




Generalnie ekspres nie jest za duży, ma całkiem zgrabny kształt i właściwy rozmiar. Waga to około 4 kg. My akurat mamy bez spieniacza mleka, ale i takie są dostępne na rynku. Swoją wielkością nie zajmuje nam dużo miejsca, nie jest ciężki, więc łatwo go gdzieś można przenieść.

Konstrukcja jest hmm.... dość uważam delikatna. Całość jest całkiem stabilna. Jednak należy pamiętać, że są też części ruchome. Mam tu na myśli zdejmowaną miseczkę odciekową, z której ściąga się także kratkę:




Dodatkowo jest wyjmowany pojemnik na zużyte kapsułki. Taka mała wysuwana "szufladka". Blokuje go akurat miseczka. Mieści on około 6 zużytych kapsułek:


Kapsułki zużyte wpadają do pojemniczka:



Całość po wyciągnięciu obydwu części wygląda mniej więcej tak:




Z tyłu jest zdejmowana pokrywka - zbiornik na wodę, który jest dość stabilnie zamontowany:



O wszystko należy oczywiście dbać. Łatwo się wyciąga i można myć pod zlewem.

Można podstawić zarówno małą, jak i dużą filiżankę (szklankę).



W przypadku tej dużej rozwiązanie jest proste: usunąć miseczkę odciekową i po sprawie.

Włącznik znajduje się z boku po lewej stronie.

Kiedy uruchomimy ekspres będą się świecić trzy kontrolki:



Obsługa jest prosta jak budowa cepa.

Przy pierwszym uruchomieniu urządzenia lub gdy nie było ono używane dłużej niż 2 dni należy przepłukać ekspres przepuszczając przez niego wodę (oczywiście bez kapsułki).

 Po uruchomieniu diody się świecą.
Gdy nie mrugają ekspres jest gotowy do parzenia kawy.

 I co teraz?
Teraz to już wszystko zależy od nas, na jaki rodzaj kawy się zdecydowaliśmy.
- czarna kapsułka to biały przycisk kawy,
- żółta kapsułka to żółty przycisk,
- niebieska to niebieski przycisk rodzaju kawy.

Jeżeli chodzi o parzenie kawy to mamy trzy rodzaje, które są ustawione fabrycznie:
1. Espresso około 40 ml.,
2. Caffe crema około 125 ml.,
3. Kawa filtrowana około 125 ml.

* wg instrukcji można je zmienić wg własnych upodobań. Ilość przepływającej wody można ustawiać od 30 do 300 ml.

Następnie:
- stawiamy filiżankę / szklankę pod otwór wypływowy kawy:



- odchylamy dźwignię do oporu do góry i wkładamy kapsułkę:



- wkładamy kapsułkę:



- dociskamy dźwignię całkowicie w dół, aby się zamknęła
(wówczas następuje nakłucie dna i wieczka kapsułki),
 - zamykamy dźwignię,
 - uruchamiamy odpowiednim przyciskiem rodzaj kawy i czekamy.

Kawusia zrobiona 💖



 Dodaję sobie mleczka. Szkoda, że ekspres nie jest wyposażony w spieniacz. Byłoby idealnie.



Po wszystkim należy wylać z miseczki odciekowej niewielka ilość wody tudzież fusów z kawy. Następnie najlepiej opróżnić pojemnik na zużyte kapsułki.
9 minut po cyklu parzenia kawy ekspres przechodzi automatycznie w tryb czuwania. Wszystkie trzy przyciski rodzaju kawy gasną. Aby ponownie go uaktywnić wystarczy któryś przycisk nacisnąć lub poruszyć dźwignią. Całkowicie wyłączamy z boku.

Aby uniknąć problemów do naszych zadań należy również odkamienianie ekspresu. Podobno urządzenie nam to zasygnalizuje po zużyciu około 50 litrów wody za pomocą lampki kontrolnej świecącej na żółto tuż nad trzema przyciskami rodzaju kawy. Proces odkamieniania trwa około 50 minut. Tego typu środki można zakupić bezpośrednio w sklepie Tchibo bądź innych sklepach branżowych. Ja do ekspresu ciśnieniowego w firmie kupowałam akurat w Media Markt. 

* KAPSUŁKI:

Producent oferuje nam szeroką gamę kaw do wyboru. Naprawdę idzie zgłupieć.

*zdjęcie zaporzyczone ze strony Tchibo



....................................................................................



....................................................................................


....................................................................................






....................................................................................


....................................................................................

....................................................................................


....................................................................................


 ...................................................................................


 ...................................................................................



....................................................................................




....................................................................................


Chyba dwa rodzaje pominelam bo za duzo tego.

Wiadomo, każdy gust jest inny. Jedne są smaczniejsze i przodują wśród innych, a także są i te mniej smakowite. O tym jeszcze się przekonam. Każde opakowanie ma swój kolor. Stąd na ekspresie należy uruchomić stosowny do rodzaju kawy przycisk. Każdy oznacza inne ciśnienie parzenia w stosunku do rodzaju kawy. Np. w przypadku espresso parzy się mała ilość kawy uwalniając jej aromat.
W środku kapsułki znajduję się czysta mielona kawa, bez dodatku cukrów czy mleka w proszku.

Z ciekawości otworzyłam, aby zobaczyć jak to właściwie wygląda:

- po nakłuciu przez ekspres:



Kiedy otworzyłam widać w środku kawę mieloną:





* CENA URZĄDZENIA I KAPSUŁEK:

Na stronie Tchibo jest w tej chwili rabat 33% na ekspres, który my obecnie posiadamy. Można kupić go za 199 zł. Dostępny jest w trzech kolorach: czarny, czerwony i biały. Cena jest raczej kompatybilna co do jakości. Kawa jest smaczna. Design dość modny w stosunku do oferowanej ceny.
Do tego otrzymujemy gwarancje 36 miesięcy.

Natomiast cena samych kapsułek jest różna w zależności od ilości. Zazwyczaj jest 10 kapsułek w opakowaniu i graniczy ona pomiędzy 12 a 15 zł. W ofercie mamy  limitowane kawy, jak np.Grand Classe Espresso Sumatra Ketiara (o intensywnym korzennym aromacie z delikatną owocową nutą papai i miodu) lub Grand Classe Espresso Nicaduzo (o pełnym smaku z nutą gorzkiej czekolady). Oba rodzaje w ilości 10 sztuk kosztują od 16,99 zł.

Dla kogos, kto ceni sobie wygode i szybkosc parzenia kawy wysokiej jakości tego typu Ekspres Cafissimo będzie idealnym i nowoczesnym rozwiązaniem.

Prócz ekspresu i kapsułek można dokupić sobie spieniacze do kawy, szklanki, filiżanki, łyżeczki. Na stronie Tchibo są przepisy jak sporządzić pyszną kawę i różnego rodzaju inne propozycje.

Mam nadzieję, że w łatwy sposób opisałam wszystko. Być może zachęce tym samym przyszłych konsumentów do zakupu.

 Wkrótce napiszę, która kawa jest moją ulubioną i jakie opinie mają osoby, które miały okazję testować.

Do napisania!



18 komentarzy:

  1. ah cóż za pyszna kampania! Niestety nie udało mi się do niej zakwalifikować, a kawę po prostu uwielbiam! ;) Może kiedyś... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje kampanii. Mi się nie udało. ( Zapraszam do siebie http://calarodzinkatestuje.blogspot.com/?m=1:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Normalnie jestem zazdrosna :D
    Mi jak zawsze się nie udało !
    Ale i wspaniała recenzja !! Miłego testowania !!

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratuluję kampanii i pysznej kawki :) Ja dziś piłam black&white i użyłam do tego spieniacza do mleka. Działa super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała recenzja, wszystko dokładnie opisane i bardzo zachęcające! Teraz to już musi nam wyjść spotkanie! Nie ma że dzieci chore ;) zostawię z dziadkami i lecę na kawę (dla mnie jakiś łagodny smak poproszę) nawet ciacho jakieś przywiozę :) chcę chcę chcę spróbować! do zobaczenia :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ach zazdroszcze, uwielbiam kawke ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bylas w Krakowie to dawaj do mnie na kawe 😍

    OdpowiedzUsuń
  8. Bylas w Krakowie to dawaj do mnie na kawe 😍

    OdpowiedzUsuń
  9. Rowniez testuje chociaz mam troszke inny ekspres, ten tez wydaje sie ciekawy ale smak kawy przepyszny !

    OdpowiedzUsuń
  10. No no, gratuluję! :)
    Zachęcam do wzajemnej obserwacji- zacznij i daj znać! :)
    zapraszam także na rozdanie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję fajnej kampanii :) ja się nie dostałam ani poprzednio, ani tym razem :/

    OdpowiedzUsuń
  12. Super kampania, gratki! Ja czekam na zaproszenie w kolejnej edycji...

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi niestety się nie udało dostać, no ale cóż...
    Gratuluję! Tez z chęcią bym się napiła takiej porządnej kawki;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super ekspres, kawka też napewno pyszna. Gratuluję 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Najlepsza kampania w życiu ;) Mam identyczny ekspres, ale napiszę o nim po dokładnych testach z porównaniem do ekspresu mojej mamy ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja niestety się nie dostałam ,a tak kocham kawę :(

    OdpowiedzUsuń
  17. Łoooo ale tego dużo ")

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci bardzo za Twój komentarz.