Dzisiaj trochę ze mną pofruwacie. A to wszystko za sprawą pewnego gadżetu, który zamówiłam wieki temu ze sklepu rosegal.com. Dokładnie było to 12 grudnia 2017 roku! Długo nie otrzymywałam informacji na e-mail, że paczka została w ogóle wysłana. Po około 2 tygodniach postanowiłam zapytać opiekunkę sklepu, co się dzieje. Okazało się, że zamówiona rzecz została wyprzedana. Więc musiałam wybrać inna i zaś czekać. Z zaprzyjaźnionymi blogerkami już się nabijałyśmy, że przesyłka zawisła w powietrzu, lub ktoś ją sobie "przytulił". Ale nic mylnego! Otóż mam ją! Po długim locie przybyła do nas dokładnie 23 marca. 

Radość w domu była bezcenna. Nie sądziłam, że quadocopter sprawi nam wszystkim tyle frajdy. 

Zdecydowaliśmy się na poniższy model:


Quadcoptery, w przeciwieństwie do typowych samolotów, klasyfikowane są jako czterośmigłowe helikoptery. Wirniki, które ustawione są poziomo względem ziemi, generują ich siłę nośną. Dzięki temu quadocoptery "wiszą w powietrzu". 


Karton jest dość spory, wszystko zostało odpowiednio zabezpieczone, a jego zawartością są:
1. quadocopter,
2. pilot sterujący,
3. śrubokręt,
4. śrubki,
5. śmigła + jeden zapasowy komplet,
6. osłonki na śmigła,
7. stojaki (podwozie do lądowania),
8. adapter ładowania,
9. bateria,
10. kamera WiFi,
11. uchwyt do zamontowania telefonu,
12. instrukcja obsługi. 

Na początek zamontowaliśmy stojaki, co by miał miękkie i bezpieczne lądowanie. 


Ponadto przykręciliśmy też osłonki na śmigła


Przy pierwszych podlotach jest ryzyko, że gdzieś wpadnie (np. na drzewo, płot lub inne stojące na drodze przeszkody) i niepotrzebnie je złamiemy. Powietrzne manewry są bardziej efektowne bez osłonek, ale lepiej nabrać najpierw wprawy w obsłudze całego urządzenia. 

Żeby zabawa była jeszcze lepsza, do dyspozycji stoi nam kamera WiFi


Jest mała, możemy ją ustawiać pod różnym kątem.


Montujemy ją od spodu quadocoptera (wsuwamy). 


Na antenę w pilocie nakładamy uchwyt do telefonu. Dzięki temu mamy możliwość bezpośredniej transmisji obrazu w czasie rzeczywistym, jak również zapis zdjęć i nagrań na karcie pamięci smartfona. Musi on jednak być wyposażony w system Android lub iOS.  




Po montażu musimy skalibrować telefon z pilotem. W tym celu należy wyszukać odpowiednią aplikację. Całe szczęście, że oprócz instrukcji obsługi, w zestawie mamy również dodatkową "karteczkę" z wszelkimi niezbędnymi na ten temat informacjami.


Nasza apka zwie się FYD-FPV i dostępna jest w sklepie Play. Po jej pobraniu włączamy WiFi i wyszukujemy nazwę łącza, a jest nią"YD_XXX_UFO_XXXXX".


Quadocoptera uruchamiamy włącznikiem, który znajduje od spodu urządzenia. Fajnym atutem jest oświetlenie umieszczone w dolnej części ramion modelu. Będzie to nam ułatwiać ego lokalizację, np. podczas nocnych lotów. Odgrywa ono dość ważną rolę, ponieważ w przypadku słabej energii diody zaczynają nam coraz to mocniej mrugać, to oznacza, że czas w tył zwrot i do domu ładować ponownie baterię. 

Nie będę Wam opisywać pilota i jego funkcji, ponieważ jest to bez sensu. Zwłaszcza, że nie każdy interesuje się takimi gadżetami. Poza tym nie chce Was za bardzo przynudzać treścią. Ale przyznam Wam się bez bicia, że potrzebowaliśmy trochę czasu, aby nauczyć się obsługi tego cuda. Wirnki, o których Wam wspominałam wcześniej powodują, że zabawka jest w stanie "zawisnąć" w powietrzu, jak również wykonywać różne triki, np. obrócić się "do góry nogami ", zataczać koła, czy też lecieć bokiem. Po wszystkim wraca do pozycji wyjściowej.


Zobaczcie krótki filmik, który Wam zmontowaliśmy. Nie jestem profesjonalistą w tej dziedzinie, zrobiłam na tyle, na ile potrafię po amatorsku... Przez stabilizacje obrazu lekko spadło na jakości - coś za coś...


Staraliśmy się wypróbować każdą możliwą funkcję tego quadocoptera. Dodam tylko, że skubany wyfrunął nam z dobre ponad 200 metrów dalej, stracił łączność z pilotem i zaginął w trawie. W tej sytuacji włączamy tryb aktywności fizycznej i po niego gnamy haha. Dobrze, że ma te kolorowe diody. Ułatwia poszukiwania.

Do tego wiatr zniósł go na drzewo na wysokości około 6 metrów. Udało nam się go zrzucić piłką.


Najgorszy w całej tej zabawie jest fakt, że czas lotu według opisu w instrukcji to zaledwie 7-8 minut. W tej cenie to i tak szaleństwo... Ja bym powiedziała wręcz, że jego maksymalne wyciśnięcie energii trwa z 5 minut. Dla miłośników takich gadżetów jest to mega krótki czas. Ledwo człowiek wytoczy się z domu, załapie bakcyla i koniec. A czas naładowania baterii to około 1,5 godziny. Podczas ładowania dioda w baterii się świeci. Jeżeli zgaśnie to znak, że możemy już odłączyć od prądu, gdyż jest w pełni naładowana i wyjść się pobawić. Zaś te skromne 5 minut. I tak w kółko. My zamierzamy dokupić baterię, aby była możliwość jej wymiany, a tym samym dłuższej zabawy. 

Quadocopter jest godny polecenia zwłaszcza dla osób początkujących. Ten, ze sklepu rosegal.com, to taka mała podróbka dronów znanej firmy Syma. Cieszę się, że jest u nas w domu. Latem, podczas wakacji, zamierzam go w pełni wykorzystać i sprawdzić jego możliwości przy doskonałej pogodzie. 


Chciałam przesłać Wam również obraz z kamery. Niestety pogoda nie dopisuje. Za długo zwlekałam z recenzją, więc śledźcie mnie na instagramie tutaj, ponieważ tam wrzucę filmik.

W tym zamówieniu miałam jeszcze obrus na Boże Narodzenie, które zgodnie z porą jest już dawno schowany wraz z choinką. Ale wygląda identycznie, jak na zdjęciu. Plus mi nie przemókł, woda w niego nie wsiąknęła, czym jestem bardzo zaskoczona. Będzie na przyszłe święta.
klik - Christmas Theme Greetings Print Fabric Waterproof Tablecloth



37 komentarzy:

  1. fajna zabawka ten dron ale na bezwietrzną pogodę,szkoda, że czas lotu jest tak mały ale dobre i to, ciekawie wygląda na tym drzewie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest lekki, to jego minus. Mały podmuch siatru i traci kontrole. Ale da sie pobawic - kwestia co kogo interesuje. Ja lubie takie gadzety ;)

      Usuń
  2. Nigdy nie używałam drona A to bardzo fajny gadżet:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny ten quadocopter - mam podobny - kupiłam w PL dla męża na gwiazdkę ;) fajna zabawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajna fajna. Szał pał był na Boże Narodzenie. Ludzoe stali w hipermarketach kminiąc, który lepszy. Wszystko zalezy od ceny - jasna sprawa ;)

      Usuń
  4. Quadocopter brzmi jak z filmu kosmicznego :D Pamiętam historię namierzania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmiałyśmy się, a ten jednak dotarł 😁

      Usuń
  5. Słynny dron w końcu do Ciebie doleciał yeahhhhhh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jasny szlag juz mnie trafial z nim. Myslalam, ze pognal do cieplych krajow 😂

      Usuń
  6. To idealny sprzęt dla mojego męża, który kocha drony ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj z dronem może być sporo zabawy dla każdego :DGorzej, jak się popsuje :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Niezła zabawka :) Leciał z daleka z przerwami na ładowanie to i czas przesyłki się wydłużył :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 miechy to miał lot - lekki,z trasy zboczył ;)

      Usuń
  9. Fajny gadżet hehe. Mój mąż byłby zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mega fajna rzecz :) Chociaż sądzę, że straciłabym chłopaka na długie godziny :P A jak jest z jakością filmów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakosc w sumie nie porywa. Kamera jest slaba, ale nie jest tez zle :) wrzuce filmik na insta wkrotce

      Usuń
    2. Na dlugie godziny nie stracisz - nie ta cena. Sa drozsze i lepszej jakosci - jasna sprawa 😁

      Usuń
  11. Widzę, że drony stają się coraz bardziej popularne - mnie to zbędne, ale myślę, że mój brat byłby z niego zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  12. ciekawy gadżet

    www.iamemiliablog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajna zabawka ale czas pracy jest tak niski że śmiech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej cenie nie ma co sie dziwic i spodziewac fajerwerkow logiczne ;)

      Usuń
  14. Mam tego drona w kolorze czarnym. Niezla zabawa z nim!

    OdpowiedzUsuń
  15. Dron prezentuje się super i nawet jak na te 7-8min to sporo, jeszcze w tej cenie?! Kapitalnie zrobiłaś tę recenzję, bardzo dokładnie i starannie wszystko opisałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda, że te drony działają tylko 5 min.

    OdpowiedzUsuń
  17. Swietny dron , szkoda tylko że tak krótko trwa zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny ten dron. Muszę zamówić dla syna

    OdpowiedzUsuń
  19. Dron to coś co mi się marzy ostatnio. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. No cóż, za gadżety trzeba słono płacić. Filmik - sztossssss<3

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajny filmik, dron to jednak super gadżet :) Ostatnio czytałam nawet trochę o historii i genezie powstania dronów https://www.ef3m.pl/pl/blog/Co-to-jest-dron/64, bo zaczynam poważnie się wkręcać w temat :)

    OdpowiedzUsuń
  22. To jest idealny dron dla początkujących :) można poznać podstawowe zasady sterowania maszyną i przygotować się przed zakupem profesjonalnego urządzenia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo fajny dron, uważam, że osoby początkujące będą z niego zadowolone. Operatorom, którzy zajmują się kręceniem filmów zawodowo polecam natomiast skorzystać z usług firmy oferującej wynajem sprzętu filmowego dla profesjonalistów. Firma ta dysponuje najnowocześniejszymi platformami latającymi dostępnymi na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dron wygląda na solidnego i dobrze wykonanego, ciekawi mnie jak wygląda jakość kamry z tego drona.

    OdpowiedzUsuń
  25. Drony dają bardzo wiele możliowści na wykonywanie spektakularnych zdjęć i filmów z lotu ptaka. Jednak, aby uzyskać najlepsze efekty warto skorzystać z pomocy profesjonalistów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci bardzo za Twój komentarz.