Do Lego Duplo chyba nie muszę przekonywać rodziców, bo ekstra rozwijają wyobraźnię dzieci. Przynajmnirj moich.
Raz udało nam się testować i od tamtej pory u mojego 2-latka jest mega zainteresowanie. Nie wspomnę o starszym synku, który ma 8 lat. Oboje bawią się, układają bez końca. Ba, nawet i ja buduje. Bardzo łatwo się składa klocki w klocki plus do tego kolory zachęcają oko.

 Moj syn postanowił w dniu swoich urodzin pojechać w celu poszukiwania kart euro 2016. Dostał 100 zł od wujka i chciał sobie sprawić przyjemność. Szukali tych kart w metalowym pudełku. A że szczęście w nieszczęściu ich nie było to wrócili z Lego Duplo Sawanna (nie mogę oryginalnego mojego zdjęcia robionego telefonem wysłać, więc zapożyczam z neta) :

Chciał zarówno sobie, jak i młodszemu bratu sprawić jakiś prezent.Jestem z niego dumna zwłaszcza, że nie musiałam go do tego jakoś szczególnie nakłaniać. To jego pieniążki i niech sam podejmuje decyzje.
Jak wrócili z tatem do domu dowiedziałam się, że ten akurat zestaw im tato zasponsorował. No ok. Zdziwiłam się. Ale dzieci było bardzo zadowolone.
"Bierz terenówkę i zaczynamy zwiedzać sawanne" - zaczęło się zaraz po rozpakowaniu. Super kolorowy zestaw. Zresztą jak każdy z serii Lego. Zależało im na zwierzątkach. Więc mamy lwa oraz żyrafę, której zgina się szyja:






Dodatkowo mamy jak chyba w każdej serii budowany samochód. Jest figurka dziewczynki.
Z tej serii można zbudować drzewo (dwa zielone listki), w zestawie jest klocek z rysunkiem dzioborożca i klocek z rysunkiem mięska dla lwa (najbardziej mi się on podoba). Akurat tutaj znajduje się malo klocków, mianowicie tylko 18 (w tym 2 zwierzątka, 1 figurka i autko),
Cena zestawu akurat u nas w Auchanie to 54 zł na tamtą chwilę. Ja jdnak widziałam i po 68 zł. 


Żeby było śmiesznie dzień później ja musiałam podjechać do sklepu. Z racji tego, ze to mój pierwszy wypad "w miacho" w korki samochodem po operacji kręgosłupa to i tak do końca mialam pozytywne nastawienie. Jechalam w jednym celu: przede wszystkim po torta, bo w sobote do rodziców z dziećmi jechalismy. Z racji tego, ze moj synus w dalszym ciagu mial swoje pieniazki znowu robil podejscie, zeby sobie cos kupic. Znowu padło na Lego Duplo. Zamiast (o dziwo i na szczescie!) pudelka kart Euro 2016. Cieszyłam się, bo to pożyteczne dla nich obojga. 
Rozczarowalo nas jedynie to, ze był słaby wybór i akurat nie było tego zestawu, który nas interesował. Wybralismy Arktyke:


 Mamy sanie z pieskiem husky, który moze wozic skrzynke z różnościami:



Dodatkowo śliczny biały niedźwiedź, mała rybka i ogromny wieloryb, któremu otwiera się paszcza:


Podczas kąpieli urozmaica nam czas. Ponadto w zestawie są dwie figurki: tata z malym dzieckiem. Można budować iglo. Jest kociołek, w ktorym mozna gotowac roznosci (moj mlodszy synus wrzuca tic-taci 😂):



 Żeby było ciekawiej jest również kajak do wyplywania na połowy:




Cena zestawu w zależności od sklepu to około 100 zl. My daliśmy 105 zl w Auchanie.
Od razu zaczela sie budowa. Dzieci niemalże ze swieczkami w oczach podekscytowane wracaly do domu podczas, gdy ja glowilam sie jakby tu mega korek ominac. Plus w rym ze tu mamy 40 klockow. Mozna juz cos pobudowac. Plus duza plyta. Dwie figurki i zwierzatka.

Jedyny minus wszystkich klockow z serii Lego to cena. Drogie są, a wiadomo, ze z zestawu na zestaw dzieci chciałyby coraz to większe.
Ale i tak wielki plus dla producenta. Ja nie miałam okazji w ich wieku się tego typu klockami bawić. Raz, ze kosztowały majątek, a dwa - nie były dostępne w Polsce, dlatego swoją pierwszą Lalkę Barbie dostałam w Niemczech. Pierwsze Matchbox'y samochody mój brat właśnie tam kupił. Nie wspomnę o szeroko dostępnych Kinder jajkach, coca-coli czy bananach. Dziś babcia wnukom ogladajac zdjecia tylko wspomnienia opowiada, które sa az nie do wiary.

3 komentarze:

  1. no ja powoli tez sie zaczne chyba przekonywac do lego duplo, ale mysle o tym, by zamawiać z aliexpress. bo są tansze , a podobne do oryginałów i sa kombatybilne z oryginalnymi :) .

    OdpowiedzUsuń
  2. Paula też o ali myślałam. Dzięki Tobie chyba wejdzie ten pomysł w życie i zamówię coś na próbę. Nie musimy mieć oryginału. Grunt żeby pasowaly

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale warto je zakupić bo ogolnie klocki czy duplo czy nie świetnie rozwijają dziecko

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Ci bardzo za Twój komentarz.